Dumnezeu – Îngrijitorul nostru

Dacă ne gândim mai bine, modul în care ne dorim ca cei dragi suferinzi de o boală psihică să fie îngrijiți și ajutați este similar cu modul în care noi înșine trebuie să ne îngrijim pentru a ne păstra sănătatea mintală. Și nimeni nu se poate îngriji mai bine de noi toți, indiferent de situația noastră, decât Dumnezeu. În Psalmul 23 ne este descris acest mod perfect în care El are grijă de noi.

Domnul este păstorul meu. Cel Atotputernic și Atoateștiutor veghează asupra vieții mele. Nu sunt eu la cârmă și nici nu sunt singur. Îmi pot încredința viața mea, și pot încredința viața celor dragi, în grija Lui.

Nu voi duce lipsă de nimic. Păstorul cel bun se îngrijește de nevoile mele. El nu mă va lipsi de ceea ce este bun pentru mine. Timpul când decide să ne ofere acel lucru bun este și el parte a modului în care El Se îngrijește de mine.

El mă paşte în păşuni verzi. Așa cum un părinte își dă seama când copilul este obosit înainte ca cel mic să simtă asta, tot așa și Păstorul cel blând mă cheamă la odihnă. Îmi oferă pacea Lui. El veghează întotdeauna, nu dormitează, nici nu doarme. Când reușesc să mă odihnesc, pot fi sigur că El Se îngrijește de toate.

El mă duce la ape de odihnă. Când Îl urmez pe Păstorul cel bun, El mă duce în locuri care mă hrănesc și potolesc năzuințele inimii mele. El mă duce la apele cele vii ale iubirii Sale, pentru a-mi oferi vindecare și speranță.

Îmi înviorează sufletul. Păstorul meu milostiv cunoaște fiecare bucățică a inimii mele frânte și o repară cu grijă. El mă mângâie în cele mai dificile situații, în care pierderile și disperarea sunt atât de mari.

Mă povăţuieşte pe cărări drepte din pricina Numelui Său. Când mă simt pierdut sau confuz, Păstorul meu înțelept îmi arată ce trebuie să fac mai departe. Duhul Său Sfânt mă ajută să iau decizii care mă vor scoate din ceața nesiguranței și mă duce acolo unde pot umbla în voia Lui.

Chiar dacă ar fi să umblu prin valea umbrei morţii, nu mă tem de niciun rău, căci Tu eşti cu mine. În cele mai întunecate momente, când temerile mă copleșesc și nu există niciun crâmpei de speranță, mă țin strâns de Păstorul meu, mereu prezent lângă mine. Deși nu pot vedea calea din cauza durerii, El a netezit deja cărările și merge alături de mine, pas cu pas.

Toiagul şi nuiaua Ta mă mângâie. Prin Duhul Său și prin Cuvântul Său, Păstorul meu atent mă ajută să stau drept pe cale. El mă ghidează și mă ajută să găsesc noi metode și abordări de a merge pe terenul stâncos. El îmi remodelează gândirea pentru a ieși din tiparele care nu-mi sunt folositoare.

Tu îmi întinzi masa în faţa potrivnicilor mei. Chiar și în mijlocul luptei, când problemele și grijile se năspustesc asupra mea, Păstorul meu puternic mă asigură că El deja le-a biruit. Apoi mă invită să frâng pâinea împreună cu El, să fiu în părtășie cu El, să mă bucur de El. Îmi amintește că sunt întotdeauna bine primit la masa Lui revigorantă.

Îmi ungi capul cu untdelemn. Păstorul meu iubitor m-a hrănit, m-a odihnit, m-a călăuzit, mi-a asigurat protecție și părtășie. Inima mea este gata acum să primească darul bucuriei Lui – o bucurie care nu depinde de circumstanțe, ci este o dovadă a prezenței Lui.

Paharul meu este plin de dă peste el. Păstorul meu generos oferă, oferă și iar oferă. De fapt, El oferă mai mult decât am nevoie, pentru ca eu să pot împărtăși din belșug cu alții. El mă umple cu siguranța, dragostea și milostivirea Lui pentru ca și eu să fiu echipat să o împărtășesc mai departe cu cei care, la fel ca mine, au nevoie să-și amintească zilnic de grija Păstorului pentru oile Sale.

Da, fericirea şi îndurarea mă vor însoţi în toate zilele vieţii mele. Păstorul meu plin de har mă călăuzește, iar bunătatea și mila Sa mă urmăresc. Sunt înconjurat de El din toate părțile. Nu mă pot abate din prezența Lui, nu mă pot rătăci departe de auzul Său, El nu mă va slăbi din priviri. Dragostea Lui mă înconjoară în toate zilele vieții mele.

Și voi locui în Casa Domnului până la sfârşitul zilelor mele. Dincolo de grijile zile, dincolo de încercările acestei lumi, dincolo de haosul acestei vieți, Păstorul meu veșnic S-a dus să pregătească un loc desăvârșit pentru mine. Acolo mă voi opri din rătăcire și voi începe să locuiesc. Inima mea își va găsi adevărata casă și se va așeza pe vecie împreună cu Îngrijitorul meu desăvârșit.

Leave a comment